Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/58064
Título: Using e-mails in foreign language teaching at the ULPGC as a tool to enhance students’ self-confidence while providing information
Autores/as: Naranjo Maroto, Gustavo Adolfo 
Fernández Martínez, Dolores 
Clasificación UNESCO: 58 Pedagogía
530602 Innovación tecnológica
Palabras clave: ICT
e-mails
Foreign language teaching
Motivation
Fecha de publicación: 2019
Conferencia: VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2019) 
Resumen: Worldwide research on e-mail communication between teachers and students has increased for the past two decades. This paper aims to highlight the potential of Information and Communication Technology, particularly, e-mails, as a pedagogical tool in foreign language teaching at Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. The main objective is to demonstrate how e-mails represent a perfect platform to optimize the delivery of information, but primarily to reinforce some good values and enhance students’ confidence and motivation.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58064
ISBN: 978-84-09-14325-2
Fuente: VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 14 y 15 de noviembre de 2019, p. 29-33
Colección:Actas de congresos
miniatura
pdf
Adobe PDF (634,15 kB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.