Please use this identifier to cite or link to this item:
https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/57519
Title: | La enseñanza – aprendizaje del español en la Fundación para la enseñanza del español a distancia. : El perfil del alumno en el centro de Dakar | Authors: | Benítez Rodríguez, Salvador Gregorio | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Issue Date: | 2012 | Journal: | MarcoELE | Abstract: | El estudio del perfil del alumno senegalés como aprendiente de lenguas extranjeras supone, en contraposición a la extrapolación de un método general de enseñanza de español, la creación de una herramienta con la que los docentes, a partir de la información que se proporciona y de las consiguientes necesidades manifiestas, pueden reenfocar el proceso de enseñanza-aprendizaje para lograr con éxito el fin último: la adquisición del español. The study of the Senegalese student’s profile as a learner of foreign languages suggests the need of a specific tool different from most manuals intended for teaching/learning Spanish, since the teacher must consider certain particular needs: the knowledge of these needs is necessary to attain the main objective, which is the acquisition of the Spanish language. |
URI: | https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/57519 | ISSN: | 1885-2211 | Source: | MarcoELE: Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera [ISSN 1885-2211], n. 14, 129 p. | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5860540 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
72
checked on Mar 23, 2024
Download(s)
39
checked on Mar 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.