Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5742
Title: | La metodología sociolingüística como recurso de aula en el análisis de obras literarias | Other Titles: | The Socio-Linguistic Methodology As A Classroom Resource In The Analysis Of Literary Works | Authors: | Castro Robaina, Israel Morín Rodríguez, Adela |
UNESCO Clasification: | 6202 Teoría, análisis y crítica literarias | Keywords: | Applied Sociolinguistics Spanish Language And Literature Methodology Literary And Linguistics Analysis Literary Production Sociolingüística aplicada, et al |
Issue Date: | 2008 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | A sample of the use of sociolinguistic methodology in the analyses of literary works is presented here so that it can be used as a tool in the classroom, mainly in secondary education and Bachaleorat. From the conclusions drawn it can be considered as a helpful material not only for teachers but also for students when applying the methodology in their linguistic and literary tasks.The study shown here has been exemplified in the novel Marianela by Benito Perez Galdos. Este estudio representa una muestra del empleo de la metodología sociolingüís-tica en el análisis de obras literarias con el fin de servir como herramienta de aula,principalmente en la Educación Secundaria Obligatoria y en el Bachiller. No sólopodemos argumentar a favor de su idoneidad como material para el profesor, a par-tir de las conclusiones desprendidas del estudio, sino también en lo que conciernea la propia aplicación del método por parte del alumnado en sus trabajos lingüísti-co-literarios.En particular, el examen realizado aquí se ha ejemplificado a través del análisisde la novela Marianelade Benito Pérez Galdós |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5742 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.17, 2008, p. 45 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.17, 2008 Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.