Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5737
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBenítez Rodríguez, Salvador Gregorioen_US
dc.date.accessioned2011-07-08T02:31:00Z-
dc.date.accessioned2018-03-08T08:56:05Z-
dc.date.available2011-07-08T04:00:37Z-
dc.date.available2018-03-08T08:56:05Z-
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.issn0213-0610en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/5737-
dc.description.abstractToday every language teacher needs to focus all his or her efforts in finding the most efficient way to fulfill a successful learning process. In this sense, in order to help students understand word-formation processes in Spanish, we suggest starting on the idea that most terms in Spanish are polysign units. This is clearly manifested in the language used in advertising, one of the most familiar registers for secondary education students. The richness of such register and the precision of its lexicogenesis shall serve us teachers and handbook authors to engage in thorough thinking of the metalinguistic terminology used.en_US
dc.description.abstractEn la actualidad cualquier profesional de la enseñanza de lenguas ha de preocuparse por encontrar el medio que más eficaz resulte para lograr el aprendizaje. En este sentido, proponemos partir, para la asunción de los procesos de formación de palabras en español, de la idea de que la gran mayoría de los términos del español son elementos polisígnicos, lo que se manifiesta con una claridad meridiana en uno de los registros que más cercano puede resultar a los alumnos de enseñanzas secundarias, que es el de la publicidad, cuya riqueza y precisión lexicogenésica ha de servirnos a nosotros, los docentes y los redactores de manuales, para hacer una seria reflexión sobre la terminología metalingüística empleada.en_US
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEl Guiniguadaen_US
dc.sourceEl Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.17, 2008, p. 11-20en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherLearning Processen_US
dc.subject.otherLexicogenesisen_US
dc.subject.otherAdvertisingen_US
dc.subject.otherTerminological Reviewen_US
dc.subject.otherAprendizajeen_US
dc.subject.otherLexicogénesisen_US
dc.subject.otherRevisión terminológicaen_US
dc.subject.otherPublicidaden_US
dc.titleUna propuesta didáctica para la enseñanza de los procesos de formación de palabras en españolen_US
dc.title.alternativeA Didactic Proposal For The Teaching Of Word Formation Processes In Spanishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000215078300001-
dc.compliance.driver1-
dc.identifier.absysnet235347-
dc.identifier.crisid13408-
dc.identifier.eissn2386-3374-
dc.description.lastpage19en_US
dc.description.firstpage11en_US
dc.relation.volume17en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid29295873-
dc.description.numberofpages9en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Rodriguez, SGB-
dc.date.coverdate2008en_US
dc.identifier.supplement13408-
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR Pensamiento, Creación y Representación en el ámbito de los Estudios Culturales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales-
crisitem.author.fullNameBenítez Rodríguez, Salvador-
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.17, 2008 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (82,3 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.