Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5721
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEscalona Almudevar, Rubénen_US
dc.date.accessioned2011-07-08T02:31:00Z-
dc.date.accessioned2018-03-08T08:55:30Z-
dc.date.available2011-07-08T04:00:18Z-
dc.date.available2018-03-08T08:55:30Z-
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/5721-
dc.description.abstractUna forma sencilla de definir la plástica sería: “utilizar los materiales y las técnicas más adecuados para expresar unas ideas, emociones o sentimientos.” El placer que un niño experimenta ante las expectativas que ofrece una hoja en blanco se puede convertir en sufrimiento en un adulto. Esto sucede porque ha hecho acto de presencia el “Arte”. En realidad, más que la idea de “Arte”, lo que aparece es la idea de “Historia del Arte”. Este artículo trata de cómo superar este prejuicio, que convierte el área de plástica en algo inasible, intentando que los profesores de plástica de primaria redescubran el placer de mancharse con pintura.en_US
dc.description.abstractA simple way of defining plastic could be the following: “the use of most adequate materials and techniques to express ideas, emotions and feelings”. The pleasure that a child experiences when she/he faces the possibilities offered by a blank page could become torment for an adult. This happens because “Art” has suddenly appeared. In fact, more than the idea of “Art” we should talk about the idea of “History of Art”. This article deals with how to overcome this prejudice, which transforms the plastic area into something inaccessible, by trying that the plastic teachers in primary schools recover the pleasure of getting their hands dirty.en_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEl Guiniguadaen_US
dc.sourceEl Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.15-16, 2006-2007, p. 89en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherArteen_US
dc.subject.otherBuen dibujoen_US
dc.subject.otherEnseñanzaen_US
dc.subject.otherPlásticaen_US
dc.titleRecuperamos la plásticaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet235347-
dc.identifier.crisid--
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.external--
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.15-16, 2006-2007 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (136,29 kB)
Show simple item record

Page view(s)

97
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

88
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.