Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/56406
Title: | A critical discourse approach to Benjamin Martin’s preface to "An introduction to the English language and learning" (1754) | Other Titles: | Una aproximación crítica discursiva al prefacio de Benjamin Martin a “An introduction to the English language and learning” (1754) | Authors: | Fernández Martínez, Dolores | UNESCO Clasification: | 57 Lingüística 5701 Lingüística aplicada |
Keywords: | English grammars Eighteenth century Critical Discourse Analysis Systemic functional grammar Transitivity structures, et al |
Issue Date: | 2018 | Project: | Las Autoridades En Los Diccionarios Generales Ingleses Del Siglo XVIII: Canon Y Función | Journal: | Journal of English Studies | Abstract: | El presente trabajo pretende contribuir a perfilar el papel de Martin como gramático a través del análisis del prefacio a su gramática “An Introduction to the English Language and Learning” (1754). Utilizando una aproximación al Análisis Crítico del Discurso y un método basado en la gramática sistémico-funcional, el objetivo de este estudio se centrará en describir las estructuras discursivas utilizadas en el prefacio para dar forma a su función propagandística y persuadir al lector como comprador potencial o usuario de la gramática. El prefacio de Martin se caracteriza por un tono peculiarmente exagerado y agresivo, y también por un fuerte énfasis en las implicaciones religiosas de la educación. Todas estas características aportan un rasgo de distinción a Martin dentro de la comunidad discursiva de gramáticos del siglo dieciocho. The purpose of the present paper is to contribute to the depiction of Martin’s role as a grammarian by analysing the preface to his grammar “An Introduction to the English Language and Learning” (1754). By using a Critical Discourse Analysis approach and a method based on systemic functional grammar, this study intends to describe the discourse structures used in the preface to fulfil its advertising function and persuade the addressee as a potential buyer or user of the grammar. Martin’s preface is characterised by a peculiarly exaggerated and aggressive tone and by a strong emphasis on the religious implications of education, all of which confer some distinction to Martin within the discourse community of eighteenth-century grammarians. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/56406 | ISSN: | 1576-6357 | DOI: | 10.18172/jes.3282 | Source: | Journal of English Studies [ISSN 1576-6357], v. 16, p. 69-89 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6736815 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.