Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/55180
Title: Propuesta de plantilla de análisis de manuales ELE españoles desde 1986- 2016
Other Titles: Proposal of table analysis of manuals ELE editorials since 1980 to 2016
Authors: Pozo Díez, Mercedes del
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Análisis de manuales de ELE
Comprensión lectora
Textos literarios
Competencia intercultural
Analysis of manuals, et al
Issue Date: 2018
Journal: El Guiniguada 
Abstract: En el presente artículo nos proponemos a partir de la documentación existente, la elaboración de una plantilla que sirva como modelo de análisis de manuales de español como lengua extranjera (ELE). Para este cometido hemos llevado a cabo una exploración de los estudios cuyo objeto es la observación de los aspectos didácticos centrados en los elementos cercanos a los textos literarios (TL). El corpus elegido comprende los manuales del mercado editorial español publicados desde 1980 hasta 2016 con el objeto de señalar tanto las fortalezas como las carencias didácticas de dichos manuales.
The purpose of the present article is to elaborate a template that serves as a model for the analysis of Spanish as a foreign language (ELE) manuals. Based on the existing documentation on this topic, we have carried out an exploration of those studies aimed to observe didactic aspects focused on elements concerning literary texts (TL). The chosen corpus includes commercially available Spanish manuals published between 1980 and 2016, in order to point out both, the strengths and the didactic weaknesses of these manuals.
URI: http://hdl.handle.net/10553/55180
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 27, p. 99-114
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (311,1 kB)
Show full item record

Page view(s)

41
checked on Mar 2, 2024

Download(s)

19
checked on Mar 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.