Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/55174
Title: Orientación y tecnología en el siglo XXI: implicaciones para la Universidad
Other Titles: Guidance and digital technology in the 21st century: Implications for the University
Authors: Alemán Ramos, Pedro Francisco 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Innovación
Competencias
Universidad
Orientación
Tecnología digital, et al
Issue Date: 2018
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El objetivo del presente artículo es proponer un modelo de integración de la tecnología digital y la orientación en el ámbito de la educación. Para este fin, se relacionan los Entornos Personales de Aprendizaje (PLE) y la Activación del Desarrollo Vocacional y Personal (ADVP). La utilización de este modelo de innovación educativa en el ámbito universitario permitiría dar respuesta a los retos sociales y del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) a través de la adquisición de competencias para el desarrollo personal auto-dirigido.
The aim of the article is to propose a model of integration of digital technology and guidance in the field of education. For this purpose, it relates the Personal Learning Environments (PLE) and the Activation of Vocational and Personal Development (ADVP). he use of this model of educational innovation in the university environment would allow responding to social challenges and the Higher Education Area (EHEA) through the acquisition of competences for self-directed personal development.
URI: http://hdl.handle.net/10553/55174
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 27, p. 23-33
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (362,29 kB)
Show full item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

72
checked on Mar 9, 2024

Download(s)

19
checked on Mar 9, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.