Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5023
Title: | Didáctica de la Lengua y constructivismo: una aproximación bibiográfica | Authors: | Aguilar Ródenas, María Consolación | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Issue Date: | 1991 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Desde una opción curricular identificada con la perspectiva de la teoría crítica del curriculum, la relación bibliográfica que presentamos reúne una serie de libros que suponen una aproximación constructivista a la didáctica de la lengua, en torno a la producción de textos, teniendo en cuenta las teorías implícitas que confirman el proceso de enseñanza-aprendizaje. From a curricular viewpoint related to the perspective of curriculum critic theory. this bibliographic account offers a series of books that involve a constructivist approach to language teaching with regard to texts production, taking under consideration the implicit theories that conform the teaching and learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5023 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 203 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 Artículos |
Page view(s)
81
checked on Sep 21, 2024
Download(s)
88
checked on Sep 21, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.