Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5023
Title: Didáctica de la Lengua y constructivismo: una aproximación bibiográfica
Authors: Aguilar Ródenas, María Consolación
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Issue Date: 1991
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Desde una opción curricular identificada con la perspectiva de la teoría crítica del curriculum, la relación bibliográfica que presentamos reúne una serie de libros que suponen una aproximación constructivista a la didáctica de la lengua, en torno a la producción de textos, teniendo en cuenta las teorías implícitas que confirman el proceso de enseñanza-aprendizaje.
From a curricular viewpoint related to the perspective of curriculum critic theory. this bibliographic account offers a series of books that involve a constructivist approach to language teaching with regard to texts production, taking under consideration the implicit theories that conform the teaching and learning process.
URI: http://hdl.handle.net/10553/5023
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 203
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (213,19 kB)
Show full item record

Page view(s)

31
checked on May 29, 2022

Download(s)

30
checked on May 29, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.