Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/45413
Title: | El enfoque del Marco común europeo de referencia para las lenguas: Unas reflexiones sobre su puesta en práctica en las faultades de Traducción e Interpretación en España | Other Titles: | The approach of the Common European Framework of Reference for Languages: Some considerations concerning its putting into practice in Translation and Interpreting faculties in Spain | Authors: | Clouet, Richard | UNESCO Clasification: | 5701 Lingüística aplicada 58 Pedagogía |
Keywords: | MCER, lenguas aplicadas, lenguas extranjeras, enseñanza/aprendizaje, universidad, competencias. Lenguas aplicadas Lenguas extranjeras Enseñanza/aprendizaje Universidad, et al |
Issue Date: | 2010 | Publisher: | 0033-698X | Journal: | RLA, Revista de linguistica teorica y aplicada | Abstract: | Este artículo pretende hacer una revisión del enfoque del Marco común europeo de referencia para las lenguas dentro del contexto universitario español en general y, en particular, en la enseñanza/aprendizaje del inglés como lengua extranjera en las facultades de Traducción e Interpretación. En la actualidad, bajo los criterios de las acciones de la División de Políticas Lingüísticas del Consejo de Europa, los centros universitarios de traducción e interpretación son un lugar privilegiado a la hora de afrontar el reto de la Convergencia europea y tienen cada vez más peso en el marco del desarrollo de las habilidades y competencias profesionales de nuestros estudiantes. This article aims to review the focus of the Common European Framework of Reference for Languages in the context of Spanish universities, and more precisely in the teaching/ learning of English as a foreign language in Translation and Interpreting Faculties in Spain. Nowadays, following the guidelines of the Language Policy Division of the Council of Europe, such Faculties have become privileged places to face the challenge of European Convergence. They also have a key role to play in the development of the competences and professional skills of their students. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/45413 | ISSN: | 0033-698X | DOI: | 10.4067/S0718-48832010000200004 | Source: | RLA[ISSN 0033-698X],v. 48, p. 71-92 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3653760 |
Appears in Collections: | Reseña |
SCOPUSTM
Citations
5
checked on Nov 17, 2024
WEB OF SCIENCETM
Citations
4
checked on Feb 25, 2024
Page view(s)
395
checked on Feb 17, 2024
Download(s)
141
checked on Feb 17, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.