Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/45413
Title: El enfoque del Marco común europeo de referencia para las lenguas: Unas reflexiones sobre su puesta en práctica en las faultades de Traducción e Interpretación en España
Other Titles: The approach of the Common European Framework of Reference for Languages: Some considerations concerning its putting into practice in Translation and Interpreting faculties in Spain
Authors: Clouet, Richard 
UNESCO Clasification: 5701 Lingüística aplicada
58 Pedagogía
Keywords: MCER, lenguas aplicadas, lenguas extranjeras, enseñanza/aprendizaje, universidad, competencias.
Lenguas aplicadas
Lenguas extranjeras
Enseñanza/aprendizaje
Universidad
Competencias
CEFR
Applied languages
Teaching/learning
University
Issue Date: 2010
Publisher: 0033-698X
Journal: RLA, Revista de linguistica teorica y aplicada 
Abstract: Este artículo pretende hacer una revisión del enfoque del Marco común europeo de referencia para las lenguas dentro del contexto universitario español en general y, en particular, en la enseñanza/aprendizaje del inglés como lengua extranjera en las facultades de Traducción e Interpretación. En la actualidad, bajo los criterios de las acciones de la División de Políticas Lingüísticas del Consejo de Europa, los centros universitarios de traducción e interpretación son un lugar privilegiado a la hora de afrontar el reto de la Convergencia europea y tienen cada vez más peso en el marco del desarrollo de las habilidades y competencias profesionales de nuestros estudiantes.
This article aims to review the focus of the Common European Framework of Reference for Languages in the context of Spanish universities, and more precisely in the teaching/ learning of English as a foreign language in Translation and Interpreting Faculties in Spain. Nowadays, following the guidelines of the Language Policy Division of the Council of Europe, such Faculties have become privileged places to face the challenge of European Convergence. They also have a key role to play in the development of the competences and professional skills of their students.
URI: http://hdl.handle.net/10553/45413
ISSN: 0033-698X
DOI: 10.4067/S0718-48832010000200004
Source: RLA[ISSN 0033-698X],v. 48, p. 71-92
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3653760
Appears in Collections:Reseña
Thumbnail
PDF
Adobe PDF (740,49 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

2
checked on Feb 21, 2021

WEB OF SCIENCETM
Citations

2
checked on Feb 21, 2021

Page view(s)

86
checked on Feb 22, 2021

Download(s)

43
checked on Feb 22, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.