Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/43297
Título: How to increase blood donation by social marketing
Autores/as: Beerli Palacio, María Asunción 
Martín Santana, Josefa Delia 
Clasificación UNESCO: 531105 Marketing (comercialización)
Palabras clave: Marketing social
Donaciones de sangre
Fecha de publicación: 2015
Editor/a: 1865-1984
Publicación seriada: International Review on Public and Nonprofit Marketing 
Resumen: Our aim is to study the behavior of blood donors by distinguishing donors from non-donors and within donors if they donate frequently, occasionally or have donated only once. To this end we study the determining factors in their behavior, analyzing the possible differences between segments in terms of their sociodemographic characteristics, motivations, inhibitors, and facilitators of behavior, possible incentives to donate blood and lastly their predisposition to donate.
URI: http://hdl.handle.net/10553/43297
ISSN: 1865-1984
DOI: 10.1007/s12208-015-0133-8
Fuente: International Review on Public and Nonprofit Marketing[ISSN 1865-1984],v. 12, p. 253-266
Colección:Artículos
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