Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/41546
Title: El pluralismo como fundamento de la educación multicultural
Other Titles: Pluralism as a foundation of multicultural education
Authors: Ester Sánchez, Antonio Tirso 
UNESCO Clasification: 56 Ciencias jurídicas y derecho
5602 Teoría y métodos generales
Keywords: Educación multicultural
Pluralismo educativo
Valores axiológicos
Diversidad cultural
Multicultural education, et al
Issue Date: 2018
Journal: Quaestio Iuris 
Abstract: Un intento de aproximación conceptual del derecho a la educación nos hace comprobar que su proyección puede analizarse desde una vertiente multidimensional, ya que con independencia del carácter subjetivo con el que cuenta, no debe ser óbice para eliminar los problemas que presenta las virtualidades de la educación. Este trabajo pretende evidenciar la importancia del reconocimiento universal del derecho a la educación como herramienta que debe estar garantizada por el Estado y las políticas públicas sin ninguna discriminación. La diferenciación cultural y axiológica que presentan las sociedades multiculturales es una realidad que debe estar presente en cualquier proyecto educativo de toda sociedad democrática, posibilitando vehicular las posibles diferencias a través de políticas públicas inspiradas en el pluralismo educativo.
An attempt of conceptual approach of the right to education makes us check that their projection can be analysed from a multidimensional aspect, as regardless of the character subjective which account should not be obstacle for eliminate the problems that presents the virtualities of the education. This paper aims to highlight the importance of the universal recognition of the right to education as a tool that must be guaranteed by the State and public policies without any discrimination. Cultural and axiological differentiation presented by multicultural societies is a reality that must be present in any educational project of any democratic society, making it possible to convey possible differences through public policies inspired by educational pluralism.
URI: http://hdl.handle.net/10553/41546
ISSN: 1807-8389
DOI: 10.12957/rqi.2018.30797
Source: Quaestio Iuris [ISSN 1807-8389], v. 11 (1), p. 383-407
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (216,26 kB)
Show full item record

Page view(s)

105
checked on Mar 9, 2024

Download(s)

97
checked on Mar 9, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.