Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/41546
Title: | El pluralismo como fundamento de la educación multicultural | Other Titles: | Pluralism as a foundation of multicultural education | Authors: | Ester Sánchez, Antonio Tirso | UNESCO Clasification: | 56 Ciencias jurídicas y derecho 5602 Teoría y métodos generales |
Keywords: | Educación multicultural Pluralismo educativo Valores axiológicos Diversidad cultural Multicultural education, et al |
Issue Date: | 2018 | Journal: | Quaestio Iuris | Abstract: | Un intento de aproximación conceptual del derecho a la educación nos hace comprobar que su proyección puede analizarse desde una vertiente multidimensional, ya que con independencia del carácter subjetivo con el que cuenta, no debe ser óbice para eliminar los problemas que presenta las virtualidades de la educación. Este trabajo pretende evidenciar la importancia del reconocimiento universal del derecho a la educación como herramienta que debe estar garantizada por el Estado y las políticas públicas sin ninguna discriminación. La diferenciación cultural y axiológica que presentan las sociedades multiculturales es una realidad que debe estar presente en cualquier proyecto educativo de toda sociedad democrática, posibilitando vehicular las posibles diferencias a través de políticas públicas inspiradas en el pluralismo educativo. An attempt of conceptual approach of the right to education makes us check that their projection can be analysed from a multidimensional aspect, as regardless of the character subjective which account should not be obstacle for eliminate the problems that presents the virtualities of the education. This paper aims to highlight the importance of the universal recognition of the right to education as a tool that must be guaranteed by the State and public policies without any discrimination. Cultural and axiological differentiation presented by multicultural societies is a reality that must be present in any educational project of any democratic society, making it possible to convey possible differences through public policies inspired by educational pluralism. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/41546 | ISSN: | 1807-8389 | DOI: | 10.12957/rqi.2018.30797 | Source: | Quaestio Iuris [ISSN 1807-8389], v. 11 (1), p. 383-407 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
105
checked on Mar 9, 2024
Download(s)
97
checked on Mar 9, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.