Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/25395
Título: Impact of using audio-visual material on didactics of mathematics in primary school
Autores/as: Quevedo, Eduardo 
Lijó-Sánchez, R.
García-Cremades, S.
Clasificación UNESCO: 33 Ciencias tecnológicas
530602 Innovación tecnológica
Palabras clave: Mathematics
Impact
Video
Audio-visual
Didactics
Fecha de publicación: 2017
Conferencia: IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2017) 
Resumen: Rich interactive multimedia enables primary school students to enhance the learning process wherever they are. Teacher and parents can use specific videos produced in order to reinforce concepts with children, by showing real life scenarios. At the same time, it is interesting to check how adults would like to review simple concepts with these videos, probably not correctly assumed in their memories. In this paper, the advantages of using audio-visual material in primary school within subjects related to didacticas of mathematics are considered, together with an analysis of the measured impact of posting several related videos in a YouTube channel.
URI: http://hdl.handle.net/10553/25395
ISBN: 978-84-697-7101-3
Fuente: IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC, en Las Palmas de Gran Canaria, 16-17 de noviembre de 2017 [ISBN 978-84-697-7101-3]
Colección:Actas de congresos
miniatura
Adobe PDF (1,11 MB)
Vista completa

Visitas

197
actualizado el 15-jun-2024

Descargas

112
actualizado el 15-jun-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.