Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/25395
Título: | Impact of using audio-visual material on didactics of mathematics in primary school | Autores/as: | Quevedo, Eduardo Lijó-Sánchez, R. García-Cremades, S. |
Clasificación UNESCO: | 33 Ciencias tecnológicas 530602 Innovación tecnológica |
Palabras clave: | Mathematics Impact Video Audio-visual Didactics |
Fecha de publicación: | 2017 | Conferencia: | IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2017) | Resumen: | Rich interactive multimedia enables primary school students to enhance the learning process wherever they are. Teacher and parents can use specific videos produced in order to reinforce concepts with children, by showing real life scenarios. At the same time, it is interesting to check how adults would like to review simple concepts with these videos, probably not correctly assumed in their memories. In this paper, the advantages of using audio-visual material in primary school within subjects related to didacticas of mathematics are considered, together with an analysis of the measured impact of posting several related videos in a YouTube channel. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/25395 | ISBN: | 978-84-697-7101-3 | Fuente: | IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC, en Las Palmas de Gran Canaria, 16-17 de noviembre de 2017 [ISBN 978-84-697-7101-3] |
Colección: | Actas de congresos |
Visitas
197
actualizado el 15-jun-2024
Descargas
112
actualizado el 15-jun-2024
Google ScholarTM
Verifica
Altmetric
Comparte
Exporta metadatos
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.