Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/25048
Título: A bivariate response model for studying the marksobtained in two jointly-dependent modules in higher education
Autores/as: Gómez-Déniz, Emilio 
Dávila-Cárdenes, Nancy 
García Artiles, Mª Dolores 
Clasificación UNESCO: 1202 Análisis y análisis funcional
Palabras clave: Beta distribution
Bivariate beta distribution
Conditional distributions
Covariate
Marginal distributions
Fecha de publicación: 2017
Publicación seriada: SORT 
Resumen: We study the factors which may affect students' marks in two modules, mathematics and statistics, taught consecutively in the first year of a Business Administration Studies degree course. For this purpose, we introduce a suitable bivariate regression model in which the dependent variables have bounded support and the marginal means are functions of explanatory variables.
Descripción: MSC: 62P25, 62E99, 97D60
URI: http://hdl.handle.net/10553/25048
ISSN: 1696-2281
DOI: 10.2436/20.8080.02.59
Fuente: SORT [ISSN 1696-2281], v. 41 (2), p. 255-276
Derechos: by-nc-nd
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (595,13 kB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.