Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/25048
Título: A bivariate response model for studying the marksobtained in two jointly-dependent modules in higher education
Autores/as: Gómez-Déniz, Emilio 
Dávila-Cárdenes, Nancy 
García Artiles, Mª Dolores 
Clasificación UNESCO: 1202 Análisis y análisis funcional
Palabras clave: Beta distribution
Bivariate beta distribution
Conditional distributions
Covariate
Marginal distributions
Fecha de publicación: 2017
Publicación seriada: SORT 
Resumen: We study the factors which may affect students' marks in two modules, mathematics and statistics, taught consecutively in the first year of a Business Administration Studies degree course. For this purpose, we introduce a suitable bivariate regression model in which the dependent variables have bounded support and the marginal means are functions of explanatory variables.
Descripción: MSC: 62P25, 62E99, 97D60
URI: http://hdl.handle.net/10553/25048
ISSN: 1696-2281
DOI: 10.2436/20.8080.02.59
Fuente: SORT [ISSN 1696-2281], v. 41 (2), p. 255-276
Derechos: by-nc-nd
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (595,13 kB)
Vista completa

Visitas

41
actualizado el 23-mar-2024

Descargas

64
actualizado el 23-mar-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.