Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/24513
Title: Los recreos del alumnado con discapacidad en centros de Educación Secundaria
Other Titles: Secondary School students with disabilities at break time
Authors: Artiles Rodríguez, Josué 
Marchena Gómez, María Rosa 
Santana Hernández, Rafael 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
580205 Educación especial
Keywords: Discapacidad
Educación secundaria
Recreos
Inclusión
Students’ interaction, et al
Issue Date: 2016
Journal: Siglo Cero 
Abstract: Los tiempos de descanso cumplen una función importante en el desarrollo social del alumnado, disponiendo de momentos de interacción libre donde ponen en práctica habilidades para poder relacionarse. El alumnado con discapacidad no se ve en igualdad de condiciones al estar ante una actividad no estructurada que le permita des - envolverse.
Break time fulfills an important role in the social development of stu - dents, providing free time for interaction where they are able to practice their abilities of making contact with others. Students with disabilities do not see themselves in the same light because they consider this activity an unstructured one to get on with.
URI: http://hdl.handle.net/10553/24513
ISSN: 0210-1696
DOI: 10.14201/scero20164727998
Source: Siglo Cero [ISSN 0210-1696] v. 47 (2), n. 258, p. 79-98
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (524,48 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

4
checked on Nov 24, 2024

Page view(s)

160
checked on Oct 19, 2024

Download(s)

594
checked on Oct 19, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.