Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/23187
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorLeon, Jaimeen_US
dc.contributor.authorMedina-Garrido, Elenaen_US
dc.contributor.authorNúñez, Juan L.en_US
dc.contributor.otherLeon, Jaime-
dc.contributor.otherNunez, Juan L-
dc.date.accessioned2017-08-19T02:31:36Z-
dc.date.accessioned2018-03-15T14:29:38Z-
dc.date.available2017-08-19T02:31:36Z-
dc.date.available2018-03-15T14:29:38Z-
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn1664-1078en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/23187-
dc.description.abstractMath achievement and engagement declines in secondary education; therefore, educators are faced with the challenge of engaging students to avoid school failure. Within self-determination theory, we address the need to assess comprehensively student perceptions of teaching quality that predict engagement and achievement. In study one we tested, in a sample of 548 high school students, a preliminary version of a scale to assess nine factors: teaching for relevance, acknowledge negative feelings, participation encouragement, controlling language, optimal challenge, focus on the process, class structure, positive feedback, and caring.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofFrontiers in Psychologyen_US
dc.rightsby-nc-ndes
dc.sourceFrontiers in Psychology [ISSN 1664-1078], v. 8, (895)en_US
dc.subject5801 Teoría y métodos educativoses
dc.subject.otherTeacher behavior/beliefses
dc.subject.otherMathematicses
dc.subject.otherMotivationes
dc.subject.otherStudent engagementes
dc.subject.otherEducation assessmentes
dc.titleTeaching quality in Math class: the development of a scale and the analysis of its relationship with engagement and achievementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.3389/fpsyg.2017.00895
dc.identifier.scopus85021363841
dc.identifier.isi000404212300001-
dcterms.isPartOfFrontiers In Psychology
dcterms.sourceFrontiers In Psychology[ISSN 1664-1078],v. 8
dc.contributor.authorscopusid36186942700
dc.contributor.authorscopusid57194641347
dc.contributor.authorscopusid14632548600
dc.identifier.eissn1664-1078-
dc.relation.volume8-
dc.investigacionArtes y Humanidadeses
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.wosWOS:000404212300001-
dc.contributor.daisngid2657129-
dc.contributor.daisngid10012745-
dc.contributor.daisngid996936-
dc.identifier.investigatorRIDM-5888-2016-
dc.identifier.investigatorRIDB-4513-2010-
dc.identifier.externalWOS:000404212300001-
dc.contributor.wosstandardWOS:Leon, J
dc.contributor.wosstandardWOS:Medina-Garrido, E
dc.contributor.wosstandardWOS:Nunez, JL
dc.date.coverdateJunio 2017
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr1,043
dc.description.jcr2,089
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ2
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.orcid0000-0002-9587-4047-
crisitem.author.orcid0000-0002-2400-7843-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameLeón González-Vélez, Jaime José-
crisitem.author.fullNameNúñez Alonso, Juan Luis-
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (513,4 kB)
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.