Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/22809
Title: El funcionamiento de las organizaciones de marketing de destinos regionales. El caso de la organización regional de turismo "Abruzzo Promozione Turismo" (Italia)
Authors: Presenza, A.
Moreno Gil, Sergio 
Lobo López, A.
UNESCO Clasification: 531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Organización regional de turismo
organización en red
tourism marketing
DMO «Abruzzo Promozione Turismo»
Issue Date: 2007
Journal: Cuadernos de Turismo 
Abstract:  La presente investigación pretende analizar las organizaciones regionales de turismo, centrándose en el caso de «Abruzzo Promozione Turismo», organización que gestiona y promociona el turismo en la Región Abruzzo (Italia), debido al reciente cambio en la legislación italiana que amplia de forma importante las competencias de estas organizaciones. El estudio comenta las funciones de esta organización, así como sus líneas de actuación centradas en dos ejes principales: promoción del destino (exterior e interior) y desarrollo de recursos locales.
This research aims to analyze tourism regional organizations, focusing on «Abruzzo Promozione Turismo», the DMO of Abruzzo region (Italy), as the Italian legislation has just changed adding more competences to these organizations. This study outstands those functions assumed by this organization as its main actions established in two different directions: destination promotion (external and inner) and development of local resources.
URI: http://hdl.handle.net/10553/22809
ISSN: 1139-7861
Source: Cuadernos de Turismo [ISSN 1139-7861], n. 19, p. 133-146
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (882,06 kB)
Show full item record

Page view(s)

63
checked on Oct 5, 2024

Download(s)

39
checked on Oct 5, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.