Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/22158
Title: El enfoque competencial educativo en el contexto europeo
Other Titles: The educational competence approach in the European context
Authors: Calcines Piñero, María Ascensión 
Rodríguez Pulido, Josefa 
Alemán Falcón, Jesús 
UNESCO Clasification: 5801 Teoría y métodos educativos
5802 Organización y planificación de la educación
Keywords: Unión Europea
Sistema educativo
Competencia clave
Enfoque competencial educativo
Educational competence approach, et al
Issue Date: 2017
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El objetivo de nuestro artículo es la presentación de las líneas básicas del enfoque competencial educativo en el contexto europeo. Centrándonos en las diferentes acciones que fueron configurando su desarrollo, el artículo expone su concepto, características y elementos. Terminaremos puntualizando los componentes del mismo que han servido de modelo referente en la adopción del enfoque competencial en cada sistema educativo de los países miembros de la Unión Europea.
The aim of our paper is the presentation of the basic lines of the educational competence approach in the European context. Focusing on the different actions that were shaping its development, the article exposes its concept, features and elements. Finally, we will point out the components which have been the referent model in the adoption of the competence approach in each educational system of the European Union's member countries.
URI: http://hdl.handle.net/10553/22158
ISSN: 2386-3374
DOI: 10.20420/ElGuiniguada.2017.137
Source: El Guiniguada [ISSN 2386-3374], v. 26, p. 62-76
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6003368
Appears in Collections:Guiniguada. 3ª Etapa.n.26, 2017 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (526,23 kB)
Show full item record

Page view(s)

114
checked on Jul 8, 2023

Download(s)

3,579
checked on Jul 8, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.