Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/22158
Title: | El enfoque competencial educativo en el contexto europeo | Other Titles: | The educational competence approach in the European context | Authors: | Calcines Piñero, María Ascensión Rodríguez Pulido, Josefa Alemán Falcón, Jesús |
UNESCO Clasification: | 5801 Teoría y métodos educativos 5802 Organización y planificación de la educación |
Keywords: | Unión Europea Sistema educativo Competencia clave Enfoque competencial educativo Educational competence approach, et al |
Issue Date: | 2017 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | El objetivo de nuestro artículo es la presentación de las líneas básicas del enfoque competencial educativo en el contexto europeo. Centrándonos en las diferentes acciones que fueron configurando su desarrollo, el artículo expone su concepto, características y elementos. Terminaremos puntualizando los componentes del mismo que han servido de modelo referente en la adopción del enfoque competencial en cada sistema educativo de los países miembros de la Unión Europea. The aim of our paper is the presentation of the basic lines of the educational competence approach in the European context. Focusing on the different actions that were shaping its development, the article exposes its concept, features and elements. Finally, we will point out the components which have been the referent model in the adoption of the competence approach in each educational system of the European Union's member countries. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/22158 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2017.137 | Source: | El Guiniguada [ISSN 2386-3374], v. 26, p. 62-76 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6003368 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 3ª Etapa.n.26, 2017 Artículos |
Page view(s)
204
checked on Jul 20, 2024
Download(s)
4,458
checked on Jul 20, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.