Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/17336
Title: | Turismo didáctico: Barcelona y el Quijote | Authors: | Jodar Sánchez, José Antonio | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 531204 Educación |
Issue Date: | 2015 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Reflexionamos en este artículo sobre el concepto de “turismo didáctico o pedagógico” junto con el de “geografía cultural” como herramientas de aprendizaje del español como lengua extranjera a través de la obra maestra de Cervantes. Exploramos concretamente las posibilidades didácticas de los capítulos que ilustran el trasiego del hidalgo desde su natal Castilla-La Mancha (tradicional y castiza), hasta la moderna y cosmopolita ciudad de Barcelona. In this article we reflected on the concept of "educational or pedagogical tourism” along with "cultural geography" as tools for learning Spanish as a foreign language through the Cervantes masterpiece. We specifically explore the educational possibilities of the chapters that illustrate the movement of don Quixote, from his native Castilla - La Mancha (traditional and genuine) to the modern and cosmopolitan Barcelona. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/17336 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 11-16, abr. 2016. ISSN 2386-3374 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.