Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/17336
Title: Turismo didáctico: Barcelona y el Quijote
Authors: Jodar Sánchez, José Antonio
Keywords: 58 Pedagogía
531204 Educación
Issue Date: 2015
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Reflexionamos en este artículo sobre el concepto de “turismo didáctico o pedagógico” junto con el de “geografía cultural” como herramientas de aprendizaje del español como lengua extranjera a través de la obra maestra de Cervantes. Exploramos concretamente las posibilidades didácticas de los capítulos que ilustran el trasiego del hidalgo desde su natal Castilla-La Mancha (tradicional y castiza), hasta la moderna y cosmopolita ciudad de Barcelona. In this article we reflected on the concept of "educational or pedagogical tourism” along with "cultural geography" as tools for learning Spanish as a foreign language through the Cervantes masterpiece. We specifically explore the educational possibilities of the chapters that illustrate the movement of don Quixote, from his native Castilla - La Mancha (traditional and genuine) to the modern and cosmopolitan Barcelona.
URI: http://hdl.handle.net/10553/17336
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 11-16, abr. 2016. ISSN 2386-3374
Appears in Collections:Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 
Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0235347_00025_0002.pdf280,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

11
checked on Jul 14, 2019

Download(s) 50

6
checked on Jul 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.