Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/17336
Title: | Turismo didáctico: Barcelona y el Quijote | Authors: | Jodar Sánchez, José Antonio | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 531204 Educación |
Issue Date: | 2015 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Reflexionamos en este artículo sobre el concepto de “turismo didáctico o pedagógico” junto con el de “geografía cultural” como herramientas de aprendizaje del español como lengua extranjera a través de la obra maestra de Cervantes. Exploramos concretamente las posibilidades didácticas de los capítulos que ilustran el trasiego del hidalgo desde su natal Castilla-La Mancha (tradicional y castiza), hasta la moderna y cosmopolita ciudad de Barcelona. In this article we reflected on the concept of "educational or pedagogical tourism” along with "cultural geography" as tools for learning Spanish as a foreign language through the Cervantes masterpiece. We specifically explore the educational possibilities of the chapters that illustrate the movement of don Quixote, from his native Castilla - La Mancha (traditional and genuine) to the modern and cosmopolitan Barcelona. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/17336 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 11-16, abr. 2016. ISSN 2386-3374 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 Artículos |
Page view(s)
80
checked on Sep 2, 2023
Download(s)
78
checked on Sep 2, 2023
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.