Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/17336
Title: Turismo didáctico: Barcelona y el Quijote
Authors: Jodar Sánchez, José Antonio
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Issue Date: 2015
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Reflexionamos en este artículo sobre el concepto de “turismo didáctico o pedagógico” junto con el de “geografía cultural” como herramientas de aprendizaje del español como lengua extranjera a través de la obra maestra de Cervantes. Exploramos concretamente las posibilidades didácticas de los capítulos que ilustran el trasiego del hidalgo desde su natal Castilla-La Mancha (tradicional y castiza), hasta la moderna y cosmopolita ciudad de Barcelona. In this article we reflected on the concept of "educational or pedagogical tourism” along with "cultural geography" as tools for learning Spanish as a foreign language through the Cervantes masterpiece. We specifically explore the educational possibilities of the chapters that illustrate the movement of don Quixote, from his native Castilla - La Mancha (traditional and genuine) to the modern and cosmopolitan Barcelona.
URI: http://hdl.handle.net/10553/17336
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 11-16, abr. 2016. ISSN 2386-3374
Appears in Collections:Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (280,82 kB)
Show full item record

Page view(s)

80
checked on Sep 2, 2023

Download(s)

78
checked on Sep 2, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.