Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/15871
Título: Teaching and learning stance in specialized English for computing. A corpus linguistics approach
Autores/as: Alonso Almeida, Francisco 
López Brito, Belén 
Quintana Toledo, Elena 
Clasificación UNESCO: 570111 Enseñanza de lenguas
Palabras clave: English learning
English teaching
Specialized English
Corpus linguistics
Stance language
Fecha de publicación: 2014
Editor/a: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) 
Conferencia: I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2014) 
Resumen: The use of large corpora in the study of languages is a well established tradition. In the same vein, scholarship is also well represented in the case of the study of corpora for making grammars of languages. This is the case of the COBUILD grammar and dictionary and the case of the Longman Grammar of Spoken and Written English. This means that corpora have been analyzed in order to identify patterns in languages that can be later practised by learners following those patterns described and exemplified with real instances.
URI: http://hdl.handle.net/10553/15871
ISBN: 978-84-617-1860-3
Fuente: I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2014), p. 51-60
Colección:Actas de congresos
miniatura
Adobe PDF (90,22 kB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.