Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/15521
Title: The implementation of effective dual-language programs
Authors: Muszynska, Barbara
Gómez Parra, Mª Elena
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Issue Date: 2015
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: This research investigates the ways of implementing dual-language programs and the schools’ internal procedures of evaluating them. Previous studies have examined the effectiveness of bilingual programs (Genovesee et al. 2005; Howard et al. 2005; Krashen 2004). However, there is little still known about schools’ procedures that systematize the organizational aspect of such programs. The Mixed Methods Research (MMR) approach was applied in this study to analyze data collected through questionnaires, interviews, and case studies.
Este estudio investiga las formas de implementación de programas en dos lenguas y los procedimientos internos de las escuelas para evaluarlos. Estudios previos han examinado la eficacia de programas bilingües (Genovesee et al. 2005; Howard et al. 2005; Krashen 2004). Sin embargo, aún conocemos poco sobre los procedimientos que sistematizan los aspectos organizativos de tales programas. Hemos utilizado la Investigación de Métodos Mixtos (IMM) en este estudio para analizar los datos provenientes de cuestionarios,entrevistas y estudios de caso.
URI: http://hdl.handle.net/10553/15521
ISSN: 1133-1127
Source: LFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-. ISSN 1133-1127. eISSN: 2340-8561. n. 21, 2015
Appears in Collections:LFE, Rev. leng. fines específ. n.21, 2015 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,34 MB)
Show full item record

Page view(s)

64
checked on Nov 4, 2023

Download(s)

148
checked on Nov 4, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.