Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/15521
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMuszynska, Barbaraes
dc.contributor.authorGómez Parra, Mª Elenaes
dc.date.accessioned2016-01-27T03:30:32Z-
dc.date.accessioned2018-03-15T14:36:07Z-
dc.date.available2016-01-27T03:30:32Z-
dc.date.available2018-03-15T14:36:07Z-
dc.date.issued2015es
dc.identifier.issn1133-1127es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/15521-
dc.description.abstractThis research investigates the ways of implementing dual-language programs and the schools’ internal procedures of evaluating them. Previous studies have examined the effectiveness of bilingual programs (Genovesee et al. 2005; Howard et al. 2005; Krashen 2004). However, there is little still known about schools’ procedures that systematize the organizational aspect of such programs. The Mixed Methods Research (MMR) approach was applied in this study to analyze data collected through questionnaires, interviews, and case studies.es
dc.description.abstractEste estudio investiga las formas de implementación de programas en dos lenguas y los procedimientos internos de las escuelas para evaluarlos. Estudios previos han examinado la eficacia de programas bilingües (Genovesee et al. 2005; Howard et al. 2005; Krashen 2004). Sin embargo, aún conocemos poco sobre los procedimientos que sistematizan los aspectos organizativos de tales programas. Hemos utilizado la Investigación de Métodos Mixtos (IMM) en este estudio para analizar los datos provenientes de cuestionarios,entrevistas y estudios de caso.-
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageenges
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicoses
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-. ISSN 1133-1127. eISSN: 2340-8561. n. 21, 2015es
dc.subject570107 Lengua y literaturaes
dc.subject550510 Filologíaes
dc.titleThe implementation of effective dual-language programses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.typeArticlees
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet233536es
dc.identifier.crisid-;--
dc.investigacionArtes y Humanidadeses
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoes
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:LFE, Rev. leng. fines específ. n.21, 2015 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,34 MB)
Show simple item record

Page view(s)

100
checked on Jun 8, 2024

Download(s)

175
checked on Jun 8, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.