Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/15520
Título: Author stance in doctoral dissertations of native and non-native speakers of English: a corpus-based study on epistemic adverbs
Autores/as: Ağçam, Reyhan
Clasificación UNESCO: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Fecha de publicación: 2015
Publicación seriada: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Resumen: Our study concentrates on the epistemic adverbs used in conveying author stance in academic English. The Contrastive Interlanguage Analysis (Granger, 1996) was run to three sets of corpora comprising doctoral dissertations written by native and non-native academic authors of English. Epistemic adverbs occurring in the dissertations were identified through a computer programme and their frequencies were separately computed for each corpus. Lastly, a log-likelihood test was administered to see whether there is a statistically significant difference across the groups in concern concerning the use of these adverbs.
Nuestro estudio se centra en los adverbios epistémicos que se usan para indicar el punto de vista de un autor en inglés académico. El Contrastive Interlanguage Analysis (Granger, 1996) se aplica a tres grupos de corpus de tesis doctorales escritas en inglés por autores nativos y no nativos. Usando medios informáticos, se identificaron los adverbios.
URI: http://hdl.handle.net/10553/15520
ISSN: 1133-1127
Fuente: LFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-. ISSN 1133-1127. eISSN: 2340-8561 n. 21, 2015
Colección:LFE, Rev. leng. fines específ. n.21, 2015 
Artículos
miniatura
Adobe PDF (2,1 MB)
Vista completa

Visitas

123
actualizado el 21-dic-2024

Descargas

172
actualizado el 21-dic-2024

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.