Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/15520
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorAğçam, Reyhanes
dc.date.accessioned2016-01-27T03:30:31Z-
dc.date.accessioned2018-03-15T14:36:07Z-
dc.date.available2016-01-27T03:30:31Z-
dc.date.available2018-03-15T14:36:07Z-
dc.date.issued2015es
dc.identifier.issn1133-1127es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/15520-
dc.description.abstractOur study concentrates on the epistemic adverbs used in conveying author stance in academic English. The Contrastive Interlanguage Analysis (Granger, 1996) was run to three sets of corpora comprising doctoral dissertations written by native and non-native academic authors of English. Epistemic adverbs occurring in the dissertations were identified through a computer programme and their frequencies were separately computed for each corpus. Lastly, a log-likelihood test was administered to see whether there is a statistically significant difference across the groups in concern concerning the use of these adverbs.es
dc.description.abstractNuestro estudio se centra en los adverbios epistémicos que se usan para indicar el punto de vista de un autor en inglés académico. El Contrastive Interlanguage Analysis (Granger, 1996) se aplica a tres grupos de corpus de tesis doctorales escritas en inglés por autores nativos y no nativos. Usando medios informáticos, se identificaron los adverbios.-
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageenges
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicoses
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-. ISSN 1133-1127. eISSN: 2340-8561 n. 21, 2015es
dc.subject570107 Lengua y literaturaes
dc.subject550510 Filologíaes
dc.titleAuthor stance in doctoral dissertations of native and non-native speakers of English: a corpus-based study on epistemic adverbses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.typeArticlees
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet233536es
dc.identifier.crisid--
dc.investigacionArtes y Humanidadeses
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoes
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Colección:LFE, Rev. leng. fines específ. n.21, 2015 
Artículos
miniatura
Adobe PDF (2,1 MB)
Vista resumida

Visitas

78
actualizado el 30-mar-2024

Descargas

149
actualizado el 30-mar-2024

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.