Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/13604
Title: Do boys and girls shere the same characteristics when they are equally classified as active or inactive?
Authors: Marques, Adilson
Martins, João
Peralta, Miguel
Costa, Francisco Carreiro da
Piéron, Maurice
UNESCO Clasification: 61 Psicología
241106 Fisiología del ejercicio
Issue Date: 2015
Journal: Revista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte 
Abstract: Participation in regular physical activity in young ages is associated with health benefits. Understanding the correlated factors of physical activity is essential for the development and improvement of public health intervention. The aim of this study was to compare boys and girls when they are classified as active or inactive.
La participación en la actividad física regular se asocia con beneficios por la salud. Identificar los factores correlacionados de la actividad física es esencial para el desarrollo y la mejora de la intervención de salud pública. El objetivo del estudio fue comparar los niños y niñas cuando se clasifican como activo o inactivo.
URI: http://hdl.handle.net/10553/13604
ISSN: 1886-8576
Source: Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Servicio de Publicaciones, 2015 . Vol. 10, n. 2. ISSN 1886-8576
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2015. v.10, n.2 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (290,64 kB)
Show full item record

Page view(s)

33
checked on Jan 14, 2023

Download(s)

20
checked on Jan 14, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.