Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/133273
Title: Aprendizaje invertido en la transmisión de conceptos umbral en Sociología de la Educación
Other Titles: Flipped learning in the transmission of threshold concepts in Sociology of Education
Authors: González Ramírez, Federico Eduardo 
UNESCO Clasification: 630605 Sociología de la educación
Keywords: Conceptos umbral
Aprendizaje invertido
Sociología de la Educación
Threshold concepts
Flipped learning, et al
Issue Date: 2023
Publisher: Universidad de Zaragoza 
Conference: VII Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación (CINAIC 2023) 
Abstract: La Sociología de la Educación no dispone de una identificación y definición de sus conceptos umbral, las categorías que permiten al estudiante internarse e interiorizar el conocimiento profundo de la disciplina. Presentamos un proceso de aprendizaje invertido y trabajo cooperativo, que procura diagnosticar el conocimiento previo de la Sociología y de la Sociología de la Educación. Mediante este proceso, el alumnado de primer curso del Grado de Educación Primaria se convierte en profesorado ante sus compañeros para la exposición y transmisión de una propuesta de conceptos umbral de la Sociología de la Educación. El resultado final muestra un conocimiento amplio por parte del alumnado, que evalúa como significativo el proceso de aprendizaje invertido en el conocimiento de esos conceptos umbral.
The Sociology of Education does not have an identification and definition of its threshold concepts, the categories that allow the student to enter and internalize the deep knowledge of the discipline. We present a process of flipped learning and cooperative work, which seeks to diagnose prior knowledge of Sociology and Educational Sociology. By means of this process, implemented with first-year students of the Primary Education Degree. they become teachers in front of their classmates for the exhibition and transmission of a proposal of threshold concepts of the Sociology of Education. The final result shows a wide knowledge on the part of the students, who evaluate the flipped learning process as significant in acquiring the knowledge of these threshold concepts.
URI: http://hdl.handle.net/10553/133273
ISBN: 978-84-18321-92-4
DOI: 10.26754/CINAIC.2023.0146
Source: Innovación educativa en los tiempos de la inteligencia artificial. Actas del VII Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación. CINAIC 2023 (18-20 de Octubre de 2023, Madrid, España), p. 532-535
Appears in Collections:Actas de congresos
Adobe PDF (1,83 MB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.