Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/132314
Title: Innovar e investigar en Lengua: transformaciones en la formación inicial docente
Other Titles: Innovating and researching in language: transformations in initial teacher training
Authors: Mateo Girona, María Teresa
Álvarez Angulo, Teodoro
Editors: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null
UNESCO Clasification: 580302 Preparación de profesores
5802 Organización y planificación de la educación
570107 Lengua y literatura
Keywords: Formación inicial del profesorado
Didáctica de la lengua
Innovación
Investigación
Issue Date: 2024
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El artículo presenta una revisión de los conceptos de “investigación” e “innovación” en los planes de formación y diseños curriculares referidos a la formación inicial del profesorado de Secundaria en el área relacionada con la Didáctica de la Lengua. Supone una revisión de la normativa legal en la que se enmarcan las prácticas formativas que se realizan y enfatiza la falta de conexión entre teoría y práctica, e investigación e innovación. Concretamente, se apuesta por un modelo formativo que combine de manera bidireccional la reflexión y la práctica educativa.
The article presents a review of the concepts of "research" and "innovation" in the training plans and curricular designs referred to the initial training of secondary school teachers in the area related to the Didactics of Language. It involves a review of current practices and emphasizes the lack of connection between theory and practice, and research and innovation. Specifically, it is committed to a training model that combines reflection and educational practice in a bidirectional way.
URI: http://hdl.handle.net/10553/132314
ISSN: 2386-3374
DOI: 10.20420/ElGuiniguada.2024.716
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 33, p. 79-91, (Julio 2024)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (1,01 MB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.