Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/132314
Title: | Innovar e investigar en Lengua: transformaciones en la formación inicial docente | Other Titles: | Innovating and researching in language: transformations in initial teacher training | Authors: | Mateo Girona, María Teresa Álvarez Angulo, Teodoro |
Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 580302 Preparación de profesores 5802 Organización y planificación de la educación 570107 Lengua y literatura |
Keywords: | Formación inicial del profesorado Didáctica de la lengua Innovación Investigación |
Issue Date: | 2024 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | El artículo presenta una revisión de los conceptos de “investigación” e “innovación”
en los planes de formación y diseños curriculares referidos a la formación inicial del
profesorado de Secundaria en el área relacionada con la Didáctica de la Lengua.
Supone una revisión de la normativa legal en la que se enmarcan las prácticas
formativas que se realizan y enfatiza la falta de conexión entre teoría y práctica, e
investigación e innovación. Concretamente, se apuesta por un modelo formativo que
combine de manera bidireccional la reflexión y la práctica educativa. The article presents a review of the concepts of "research" and "innovation" in the training plans and curricular designs referred to the initial training of secondary school teachers in the area related to the Didactics of Language. It involves a review of current practices and emphasizes the lack of connection between theory and practice, and research and innovation. Specifically, it is committed to a training model that combines reflection and educational practice in a bidirectional way. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/132314 | ISSN: | 2386-3374 | DOI: | 10.20420/ElGuiniguada.2024.716 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610, eISSN 2386-3374], n. 33, p. 79-91, (Julio 2024) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
40
checked on Aug 31, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 31, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.