Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/132226
Title: | El wspañol con fines específicos y los métodos cooperativos | Other Titles: | Spanish for specific purposes and cooperative methods | Authors: | Quiroga, Paula | Editors: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, null | UNESCO Clasification: | 5701 Lingüística aplicada 570111 Enseñanza de lenguas 580107 Métodos pedagógicos |
Keywords: | Active methodologies Applied linguistics Spanish for specific purposes Lingüística aplicada Español con fines específicos, et al |
Issue Date: | 2024 | Journal: | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | Abstract: | Spanish for Specific Purposes (SSP) is a growing subject. It is already studied in graduate, postgraduate and masters courses It has got a several specific features compared to general Spanish as a second language. In this article these characteristics are briefly summed up. The professional efficiency in a specific communicative situation is highlighted. Thus, interaction and participation in the SSP classroom are very important factors. We want to achieve the highest level of student involvement in the process of learning a specialised language. That’s why we propose the use of cooperative methods as an innovation. In the last section, we apply the informal cooperative learning strategies to the activities in a SSP student book. El Español con fines específicos(EFE) es una materia en auge que ya se incorpora en los planes de estudios universitarios de grado y posgrado. Presenta una serie de características diferenciales con respecto al Español como lengua extranjera(ELE) general. En este trabajo, se resumen brevemente estas características, entre las que destaca la eficacia profesional en situaciones comunicativas especializadas. De ahí que la interacción y la participación en el aula sean muy relevantes. Con el objetivo de alcanzarla máxima implicación de los estudiantes en el proceso de aprendizaje de la lengua de especialidad se propone como novedad la aplicación de procedimientos cooperativos.En el último apartado, se muestra la adaptación de las actividades de un manual de EFE a las llamadas técnicas informales de aprendizaje cooperativo. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/132226 | ISSN: | 2340-8561 | DOI: | 10.20420/rlfe/2024.705 | Source: | LFE. Lenguas para Fines Específicos [ISSN 1133-1137, eISSN 2340-8561], v. 30, p. 212-233, (Junio 2024) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
26
checked on Aug 3, 2024
Download(s)
7
checked on Aug 3, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.