Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/130730
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Arnaiz Castro, Patricia | en_US |
dc.contributor.author | Breidbach, Stephan | en_US |
dc.contributor.author | Vigne, Janet de | en_US |
dc.contributor.author | Lynch, Michael | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T07:57:14Z | - |
dc.date.available | 2024-05-31T07:57:14Z | - |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2570-2432 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/130730 | - |
dc.description.abstract | This article draws on a European collaborative initiative between four countries involved in the Erasmus+ project Playing beyond CLIL (PbC, 2018–2021). In the following, we propose a conceptual framework for dynamic assessment in CLIL classrooms. Building our framework on a pluriliteracies approach to deeper learning (PTDL; Meyer, Coyle, Halbach, Schuck & Ting, 2015) merged with peda- gogies of drama-based learning, we argue that dynamic assessment needs to be conceptually and pedagogically congruent with the fundamental principles and aims of both approaches. The PbC Framework for Assessment is the outcome of our collaborative work in the PbC project. The key issues this proposal raises are addressed and discussed. | en_US |
dc.description.abstract | Este artículo recoge parte del trabajo llevado a cabo por investigadores de cuatro países participantes en el proyecto Erasmus+ denominado Playing beyond CLIL (PbC, 2018–2021). Concretamente, presen- ta un marco conceptual para la evaluación dinámica en el aula AICLE basado en el enfoque de las pluriliteracidades para el aprendizaje profundo (PTDL en inglés; Meyer, Coyle, Halbach, Schuck & Ting, 2015) y en la pedagogía de la dramatización. En consecuencia, tal y como se justifica a lo largo del trabajo, la evaluación dinámica debe ser conceptual y pedagógicamente congruente con los principios fundamentales y los objetivos de ambos enfoques. Los aspectos clave de esta propuesta son descritos en detalle. | en_US |
dc.language | eng | en_US |
dc.relation.ispartof | Language Education and Multilingualism – The Langscape Journal | en_US |
dc.source | Language Education and Multilingualism (LEM) [ISSN 2570-2432], v. 5, p. 124-139 (Noviembre 2022 | en_US |
dc.subject | 570111 Enseñanza de lenguas | en_US |
dc.subject.other | CLIL | en_US |
dc.subject.other | Drama-based learning | en_US |
dc.subject.other | Dynamic assessment | en_US |
dc.subject.other | Pluriliteracies | en_US |
dc.subject.other | AICLE | en_US |
dc.subject.other | Aprendizaje basado en la dramatización | en_US |
dc.subject.other | Evaluación dinámica | en_US |
dc.subject.other | Pluriliteracidades | en_US |
dc.title | Deeper Learning and Assessment in Drama-based CLIL Learning Spaces – A Conceptual Framework | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18452/25444 | en_US |
dc.description.lastpage | 139 | en_US |
dc.description.firstpage | 124 | en_US |
dc.relation.volume | 5 | en_US |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.description.numberofpages | 19 | en_US |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.date.coverdate | Noviembre 2022 | en_US |
dc.identifier.ulpgc | Sí | en_US |
dc.contributor.buulpgc | BU-HUM | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
crisitem.author.dept | GIR IDETIC: División de Traducción e Interpretación y Aprendizaje de Lenguas (DTrIAL) | - |
crisitem.author.dept | IU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Didácticas Específicas | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-5987-8254 | - |
crisitem.author.parentorg | IU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación | - |
crisitem.author.fullName | Arnáiz Castro, Patricia | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
49
checked on Jul 6, 2024
Download(s)
16
checked on Jul 6, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.