Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/129746
Title: | Interpretación y análisis de los resultados obtenidos antes y después de un programa de formación sobre el concepto de número decimal | Authors: | Moreno Martel, María Dolores Hernández Suárez, Víctor Manuel Socas Robayna, Martín Manuel |
UNESCO Clasification: | 12 Matemáticas | Issue Date: | 2010 | Journal: | Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática | Abstract: | En este trabajo se estudian las dificultades y errores que tienen alumnos
sobre el número decimal, su escritura y las relaciones que los números
decimales tienen con los restantes conjuntos numéricos. La investigación se
desarrolla en el marco de un programa de formación de maestros de Educación
Primaria. En el estudio nos centramos en el análisis y la discusión de los
resultados obtenidos antes y después de la puesta en práctica de un
experimento de enseñanza guiado por conjeturas a un grupo de alumnos de
primer curso de la Especialidad de Maestro de Educación Musical. In this paper, we study the difficulties and mistakes made by students with decimal numbers, both in writing and the relationships that decimal numbers have with the others sets of numbers. The research is developed within the framework of a training program for teachers of Primary Education. In the study we focus on the analysis and discussion of the obtained results before and after the implementation of a teaching experiment guided by conjectures to a group of students of the first course of the specialty of Music Education. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/129746 | ISSN: | 1885-2912 | Source: | FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, [ISSN-e 1885-2912], n. 10, p. 179-221 (2010) | URL: | https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8962527 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
100
checked on Nov 9, 2024
Download(s)
24
checked on Nov 9, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.