Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/129746
Title: Interpretación y análisis de los resultados obtenidos antes y después de un programa de formación sobre el concepto de número decimal
Authors: Moreno Martel, María Dolores 
Hernández Suárez, Víctor Manuel 
Socas Robayna, Martín Manuel
UNESCO Clasification: 12 Matemáticas
Issue Date: 2010
Journal: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática 
Abstract: En este trabajo se estudian las dificultades y errores que tienen alumnos sobre el número decimal, su escritura y las relaciones que los números decimales tienen con los restantes conjuntos numéricos. La investigación se desarrolla en el marco de un programa de formación de maestros de Educación Primaria. En el estudio nos centramos en el análisis y la discusión de los resultados obtenidos antes y después de la puesta en práctica de un experimento de enseñanza guiado por conjeturas a un grupo de alumnos de primer curso de la Especialidad de Maestro de Educación Musical.
In this paper, we study the difficulties and mistakes made by students with decimal numbers, both in writing and the relationships that decimal numbers have with the others sets of numbers. The research is developed within the framework of a training program for teachers of Primary Education. In the study we focus on the analysis and discussion of the obtained results before and after the implementation of a teaching experiment guided by conjectures to a group of students of the first course of the specialty of Music Education.
URI: http://hdl.handle.net/10553/129746
ISSN: 1885-2912
Source: FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, [ISSN-e 1885-2912], n. 10, p. 179-221 (2010)
URL: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8962527
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (723,56 kB)
Show full item record

Page view(s)

100
checked on Nov 9, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 9, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.