Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/12940
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLobo, Raquelen_US
dc.contributor.authorBatista, Marcoen_US
dc.contributor.authorCubo Delgado, Sixtoen_US
dc.date.accessioned2015-03-14T03:30:26Z
dc.date.accessioned2018-03-15T14:35:22Z-
dc.date.available2015-03-14T03:30:26Z
dc.date.available2018-03-15T14:35:22Z-
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1886-8576en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/12940-
dc.description.abstractEste estudo teve como objetivo verificar se a prática de atividade física tem relação com o rendimento escolar, autoconceito e autoestima em alunos do ensino primário, sendo o autoconceito multifacetado, incluindo domínios específicos.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to verify if physical activity is related to school performance, self-concept and self-esteem in primary school students, with the multifaceted self-concept, including specific areas.en_US
dc.description.abstractEste estudio tuvo como objetivo determinar si la actividad física se relaciona con el rendimiento escolar, el autoconcepto y la autoestima en los estudiantes de la escuela primaria, siendo el autoconcepto multifacético, incluyendo dominios específicos.en_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageporen_US
dc.relation.ispartofRevista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporteen_US
dc.sourceRevista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte [ISSN 1886-8576], v. 10 (1), p. 85-93, (2015)en_US
dc.subject61 Psicologíaen_US
dc.subject.otherActividad físicaen_US
dc.subject.otherAutoconceptoen_US
dc.subject.otherAutoestimaen_US
dc.subject.otherRendimiento Escolaren_US
dc.subject.otherPhysical Activityen_US
dc.subject.otherSelf-Concepten_US
dc.subject.otherSelf-Esteemen_US
dc.subject.otherSchool Performanceen_US
dc.subject.otherAtividade Físicaen_US
dc.subject.otherAutoconceitoen_US
dc.titlePráctia de actividade física como fator potenciador de vaiáveis psicológicas e rendimento escolar de alunos do ensino primárioen_US
dc.title.alternativePractice of physical activity as a factor enhancer of psychological variables and school performance of students of primary schoolen_US
dc.title.alternativeLa práctica de la actividad física como factor potenciador de variables psicológicas y rendimiento escolar de estudiantes de la escuela primariaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet537108-
dc.identifier.crisid-;-;-
dc.description.lastpage93en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage85en_US
dc.relation.volume10en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages10en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-FISen_US
dc.description.sjr0,311
dc.description.sjrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2015. v.10, n.1 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (243,36 kB)
Show simple item record

Page view(s)

56
checked on Sep 23, 2023

Download(s)

34
checked on Sep 23, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.