Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/12918
Title: La enseñanza de la Epigrafía y Numismática en el marco de los nuevos grados en Historia: experiencias de innovación docente
Authors: Ramírez-Sánchez, Manuel 
UNESCO Clasification: 5505 Ciencias auxiliares de la historia
550503 Epigrafía
550506 Numismática
580203 Desarrollo de asignaturas
Keywords: Innovación docente
Blended learning
Web 2.0
Epigraphy
Numismatics, et al
Issue Date: 2012
Abstract: Entre las materias básicas en la formación de los historiadores se encuentran la Epigrafía y Numismática, que cuentan con una larga tradición en la enseñanza universitaria de la Historia en nuestro país. En este trabajo se explica la experiencia acumulada en la introducción de nuevas metodologías de la enseñanzaaprendizaje de estas materias, con especial referencia a la utilización de las TIC como apoyo a la enseñanza presencial, y se plantean los nuevos retos que podemos afrontar los docentes de estas materias en el marco del EEES.
The Epigraphy and Numismatic have a long tradition in our country’s university education in History.The introduction of the new grades of History has brought about a change in the distribution of credits andthe status of this matters in the new curricula, which requires a reconfiguration of the goalsand even their own teaching methodology.This paper describes the experience in introducing new methods of teaching and learning of these subjects,with special reference to the use of ICT to support classroom teaching, and raises new challenges we can meet the teachers of these materials within the European Higher Education Area.
URI: http://hdl.handle.net/10553/12918
ISBN: 978-84-9887-932-2
Source: F. R. Durán Villa et alii (eds.). Innovación Metodológica y Docente en Hisotoria, Arte y Geografía: actas del I Congreso Internacional, Santiago de Compostela, 7-9 de septiembre de 2011. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 2012. p. 440-453. ISBN 978-84-9887-932-2
Appears in Collections:Actas de congresos
Thumbnail
Adobe PDF (215,57 kB)
Show full item record

Page view(s)

81
checked on Jun 29, 2024

Download(s)

34
checked on Jun 29, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons