Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/122328
Title: La Educación emocional en la legislación educativa: Análisis a partir de los Decretos de contenidos mínimos emanados de la LOMLOE
Other Titles: Emotional education in legislation: Analysis based in minimum contents decrees from LOMLOE
Authors: Lozano Mas, María Yazmina 
Hernández Arroyo, Sara 
UNESCO Clasification: 5605 Legislación y leyes nacionales
5802 Organización y planificación de la educación
610603 Emoción
Keywords: Educación emocional
Legislación
LOMLOE
Contenidos mínimos
Formación integral, et al
Issue Date: 2022
Publisher: GKA Ediciones - Eagora
Journal: Human Review : International Humanities Review = Revista Internacional De Humanidades 
Abstract: La educación emocional como tema de investigación tiene una amplia tradición con diferentes autores tanto a nivel internacional y nacional. Estos estudios afirman que la educación integral del alumnado requiere la inclusión de aspectos de carácter tanto cognitivo como de aquellos que involucran habilidades relacionadas con el autocontrol, el autoconocimiento, o la colaboración con los demás, entre otros. En las próximas líneas se plantea el análisis de la legislación educativa de los Reales Decretos de enseñanzas mínimas redactados a partir de la LOMLOE, a fin de comprobar si se contempla su inserción y de qué forma.
Emotional education as a topic for investigation has a long tradition, with different authors both international and national. These studies maintain that comprehensive education for students require the inclusion of aspects both cognitive and abilities connected with self -control, self-knowledge, or collaboration between partners, among other things. Next lines, royal decrees of minimum contents based in LOMLOE are going to be analysed to verify if it is included and how it has been done.
URI: http://hdl.handle.net/10553/122328
ISSN: 2695-9623
DOI: 10.37467/revhuman.v11.4023
Source: HUMAN REVIEW: International Humanities Review = Revista Internacional de Humanidades [ISSN 2695-9623], v. 13 (2), p. 1-17 (2022)
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8839712
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (714,73 kB)
Show full item record

Page view(s)

10
checked on Sep 16, 2023

Download(s)

19
checked on Sep 16, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.