Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/119065
Título: Impact of overseas experience on lexical availability in English and Spanish as foreign languages
Autores/as: Sandu, Bianca Manuela 
Konstantinidi, Konstantina 
Clasificación UNESCO: 570111 Enseñanza de lenguas
5701 Lingüística aplicada
Palabras clave: ELE
ESL
Fecha de publicación: 2021
Editor/a: Dykinson S.L. 
Resumen: More than six decades ago Gardner introduced the novel concept of integrativeness, which is related to “the individual’s ori entation to language learning that focuses on communication with members of the other language group, a general interest in foreign groups, especially through their language, and favourable attitudes toward the target language group” (Gardner, 2005, p. 10). This openness to other cultures in general and to the target language culture in particular might explain the results obtained in several studies carried out in Spanish L2 (Sandu, 2013) and English L2 (Sandu & Oxbrow, 2021; Sánchez, 2021), which show that students who...
URI: http://hdl.handle.net/10553/119065
ISBN: 9788411220064
DOI: 10.2307/j.ctv2gz3whg.96
Fuente: Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: Nuevos Enfoques en la Metodología Docente / Ana Belén Barragán Martín, María del Mar Molero Jurado, África Martos Martínez, María del Mar Simón Márquez, José Jesús Gázquez Linares, and María del Carmen Pérez-Fuentes, eds., p. 1049-1057
Colección:Capítulo de libro
Adobe PDF (140,21 kB)
Vista completa

Visitas

60
actualizado el 20-abr-2024

Descargas

25
actualizado el 20-abr-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.