Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/119065
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorSandu, Bianca Manuelaen_US
dc.contributor.authorKonstantinidi, Konstantinaen_US
dc.date.accessioned2022-10-26T15:26:44Z-
dc.date.available2022-10-26T15:26:44Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.isbn9788411220064en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/119065-
dc.description.abstractMore than six decades ago Gardner introduced the novel concept of integrativeness, which is related to “the individual’s ori entation to language learning that focuses on communication with members of the other language group, a general interest in foreign groups, especially through their language, and favourable attitudes toward the target language group” (Gardner, 2005, p. 10). This openness to other cultures in general and to the target language culture in particular might explain the results obtained in several studies carried out in Spanish L2 (Sandu, 2013) and English L2 (Sandu & Oxbrow, 2021; Sánchez, 2021), which show that students who...en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherDykinson S.L.en_US
dc.sourceInnovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: Nuevos Enfoques en la Metodología Docente / Ana Belén Barragán Martín, María del Mar Molero Jurado, África Martos Martínez, María del Mar Simón Márquez, José Jesús Gázquez Linares, and María del Carmen Pérez-Fuentes, eds., p. 1049-1057en_US
dc.subject570111 Enseñanza de lenguasen_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject.otherELEen_US
dc.subject.otherESLen_US
dc.titleImpact of overseas experience on lexical availability in English and Spanish as foreign languagesen_US
dc.typebook_contenten_US
dc.identifier.doi10.2307/j.ctv2gz3whg.96en_US
dc.description.lastpage1057en_US
dc.description.firstpage1049en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Capítulo de libroen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.spiqQ1
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR Foreign language education through applied technologies and intercultural sensitivity-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Cognition, linguistic, text and information processing-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.orcid0000-0003-3961-3130-
crisitem.author.orcid0000-0001-7683-1335-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameSandu, Bianca Manuela-
crisitem.author.fullNameKonstantinidi,Konstantina-
Colección:Capítulo de libro
Adobe PDF (140,21 kB)
Vista resumida

Visitas

60
actualizado el 20-abr-2024

Descargas

25
actualizado el 20-abr-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.