Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/11804
Title: Age-Group differences in perception of competence, goal orientatiom attitudes, and practice of pshysical activity of girls who attend military schools
Authors: Marques, Adilson
Diniz, José
Costa, Francisco Carreiro da
Martins, João
UNESCO Clasification: 61 Psicología
Issue Date: 2014
Journal: Revista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte 
Abstract: This study analysed the differences in self-perception, goal orientation and participation in physical activity (PA) in girls (N= 244) attending military schools. Girls had moderately higher levels of perceived competence, and there were no significant differences between age-groups. The figure for task-orientation was higher than ego-orientation. Girls expressed a positive attitude toward school and PE. Most girls did not practiced PA outside school, but 63,9% were involved in school sports. It seems that the military educational institutions are being successful in helping students to adopt physically active lifestyles. The development of perception of competence, task-orientation, and favourable attitudes seem to be important factors to enhance the levels of PA among students.
Este estudio analiza las diferencias en la percepción, orientación de meta y participación en la actividad física (AF) en chicas (N= 244) de escuelas militares. Estas chicas tienen niveles moderadamente más altos de competencia percibida, y no hubo diferencias significativas entre los grupos de edad. Las cifras correspondientes de orientación a la tarea fue mayor que la de orientación al ego. La mayoría expresó una actitud positiva hacia la escuela y la Educación Física. La generalidad de las niñas no practicaba AF fuera de la escuela, sin embargo 63,9% participaban en el deporte escolar en la escuela. Parece que las instituciones educativas militares están siendo exitosas en ayudar a los estudiantes a adoptar estilos de vida activos. El desarrollo de la percepción de competencia, orientación a la tarea y las actitudes favorables parecen mejorar los niveles de AF entre las estudiantes.
URI: http://hdl.handle.net/10553/11804
Source: Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. Sevilla : Wanceulen, 2006- .-- ISSN 1886-8576. año 2014, vol. 9, n. 1
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2014. v.9, n.1 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (149,77 kB)
Show full item record

Page view(s)

114
checked on Jun 22, 2024

Download(s)

93
checked on Jun 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.