Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/11804
Title: Age-Group differences in perception of competence, goal orientatiom attitudes, and practice of pshysical activity of girls who attend military schools
Authors: Marques, Adilson
Diniz, José
Costa, Francisco Carreiro da
Martins, João
UNESCO Clasification: 61 Psicología
Issue Date: 2014
Journal: Revista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporte 
Abstract: This study analysed the differences in self-perception, goal orientation and participation in physical activity (PA) in girls (N= 244) attending military schools. Girls had moderately higher levels of perceived competence, and there were no significant differences between age-groups. The figure for task-orientation was higher than ego-orientation. Girls expressed a positive attitude toward school and PE. Most girls did not practiced PA outside school, but 63,9% were involved in school sports. It seems that the military educational institutions are being successful in helping students to adopt physically active lifestyles. The development of perception of competence, task-orientation, and favourable attitudes seem to be important factors to enhance the levels of PA among students.
Este estudio analiza las diferencias en la percepción, orientación de meta y participación en la actividad física (AF) en chicas (N= 244) de escuelas militares. Estas chicas tienen niveles moderadamente más altos de competencia percibida, y no hubo diferencias significativas entre los grupos de edad. Las cifras correspondientes de orientación a la tarea fue mayor que la de orientación al ego. La mayoría expresó una actitud positiva hacia la escuela y la Educación Física. La generalidad de las niñas no practicaba AF fuera de la escuela, sin embargo 63,9% participaban en el deporte escolar en la escuela. Parece que las instituciones educativas militares están siendo exitosas en ayudar a los estudiantes a adoptar estilos de vida activos. El desarrollo de la percepción de competencia, orientación a la tarea y las actitudes favorables parecen mejorar los niveles de AF entre las estudiantes.
URI: http://hdl.handle.net/10553/11804
Source: Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. Sevilla : Wanceulen, 2006- .-- ISSN 1886-8576. año 2014, vol. 9, n. 1
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2014. v.9, n.1 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (149,77 kB)
Show full item record

Page view(s)

9
checked on Oct 18, 2020

Download(s)

7
checked on Oct 18, 2020

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.