Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/117255
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLozada, Victor Antonioen_US
dc.contributor.authorHansen-Thomas, Hollyen_US
dc.contributor.authorFigueroa, Jorgeen_US
dc.contributor.authorStewart, Mary Amandaen_US
dc.date.accessioned2022-07-21T09:55:36Z-
dc.date.available2022-07-21T09:55:36Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2386-3374en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/117255-
dc.description.abstractDurante la pandemia global de COVID-19, los maestros han tenido que ser creativos para poder conectar con las familias de los estudiantes bilingües emergentes. Este análisis de contenido de cuatro grupos focales de maestros revela las maneras en que estos conectaron con sus estudiantes a distancia. El propósito de este ensayo es descubrir, desde el punto de vista de los educadores, estrategias de enseñanza efectivas que atrajeron a las familias y a los estudiantes bilingües emergentes durante la pandemia de COVID-19 y enseñanza en línea. Los resultados incluyeron los temas de la tecnología instruccional, construir relaciones con las familias y acceder a los activos de los bilingües emergentes y sus familias que conectan al concepto de cariño (Bartolomé, 2008), al concepto de educación (Valenzuela, 1999) y al término bilingüe emergente (García, 2009).en_US
dc.description.abstractDuring the COVID-19 global pandemic, teachers have had to be creative on how they engage with the families of emergent bilingual students. This content analysis of four teacher focus groups reveals ways in which teachers have worked to connect with their students over a distance. The purpose of this paper is to discover, from educators, effective teaching strategies that engage families and emergent bilinguals during the COVID-19 pandemic and online teaching. Resulting themes included technology in teaching, building relationships with families, and accessing the educational assets of emergent bilinguals and their families. Connections to cariño (Bartolomé, 2008), educación (Valenzuela, 1999), and using the term ‘emergent bilingual’ (García, 2009) are discussed.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofEl Guiniguadaen_US
dc.sourceEl Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 31, p. 28-40, (2022)en_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject570103 Bilingüismoen_US
dc.subject.otherCompromiso familiaren_US
dc.subject.otherInvolucramiento de padresen_US
dc.subject.otherBilingüe emergenteen_US
dc.subject.otherEnseñanza en líneaen_US
dc.subject.otherTecnología instruccionalen_US
dc.subject.otherEstudiantes de inglésen_US
dc.subject.otherFamily engagementen_US
dc.subject.otherParental involvementen_US
dc.subject.otherEmergent bilingualen_US
dc.subject.otherOnline teachingen_US
dc.subject.otherInstructional technologyen_US
dc.subject.otherEnglish learnersen_US
dc.titleBilingual Education during a Pandemic: Family Engagementen_US
dc.title.alternativeLa educación bilingüe durante una pandemia: compromiso familiaren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.identifier.doi10.20420/ElGuiniguada.2022.503en_US
dc.contributor.orcid0000-0001-7764-3467-
dc.contributor.orcid0000-0002-4962-9446-
dc.contributor.orcid0000-0002-0276-5352-
dc.contributor.orcid0000-0002-0695-7634-
dc.description.lastpage40en_US
dc.identifier.issue31 (2022)-
dc.description.firstpage28en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages13en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.dialnetimpact0,11
dc.description.dialnetqQ3
dc.description.miaricds10,0
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (543,79 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.