Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/114971
Title: | Fortalecimiento de la competencia comunicativa escrita en estudiantes de primer año de pedagogía en castellano a través de una estrategia tutorial entre pares | Other Titles: | Strengthening written communicative competence in first year students of spanish teacher-training through a tutorial strategy among peers | Authors: | Valdés León, Gabriel Sebastián Mendoza Farías, Miguel Galaz Azócar, Karina |
UNESCO Clasification: | 5801 Teoría y métodos educativos 5705 Lingüística sincrónica |
Keywords: | Alfabetización académica Tutores-pares Competencias comunicativas Producción textual Academic literacy, et al |
Issue Date: | 2017 | Journal: | Revista electrónica Diálogos Educativos | Abstract: | En este artículo, se presentan los resultados de un proyecto implementado en la carrera de Pedagogía en Castellano de la Universidad Católica Silva Henríquez (UCSH) cuyo objetivo fue contribuir con el desarrollo de competencias disciplinares relacionadas con la producción textual en estudiantes del primer año del curso Expresión Oral y Escrita. Situados desde la alfabetización académica, se diseñó e implementó una investigación-acción cuyos resultados permiten evidenciar el impacto del trabajo con tutores pares en el desarrollo de dichas competencias, obteniendo significativos avances en la competencia discursiva y en el rendimiento global del curso. This article presents the results of a project implemented in the Spanish teacher training program of the Universidad Católica Silva Henríquez (UCHS). The objective of the investigation was to contribute to the development of disciplinar competences related to text production in first year students from the Oral and Written Expression course. Based on the concept of academic literacy, this was an action-research, which results show the impact of working on mentioned competences with peer-tutors, allowing students to advance significantly in terms of discourse competence and in the course’s overall performance. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/114971 | ISSN: | 0718-1310 | Source: | Diálogos educativos [ISSN 0718-1310], n. 32, (2017) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
108
checked on Sep 8, 2024
Download(s)
45
checked on Sep 8, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.