Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/114971
Title: Fortalecimiento de la competencia comunicativa escrita en estudiantes de primer año de pedagogía en castellano a través de una estrategia tutorial entre pares
Other Titles: Strengthening written communicative competence in first year students of spanish teacher-training through a tutorial strategy among peers
Authors: Valdés León, Gabriel Sebastián 
Mendoza Farías, Miguel
Galaz Azócar, Karina
UNESCO Clasification: 5801 Teoría y métodos educativos
5705 Lingüística sincrónica
Keywords: Alfabetización académica
Tutores-pares
Competencias comunicativas
Producción textual
Academic literacy, et al
Issue Date: 2017
Journal: Revista electrónica Diálogos Educativos 
Abstract: En este artículo, se presentan los resultados de un proyecto implementado en la carrera de Pedagogía en Castellano de la Universidad Católica Silva Henríquez (UCSH) cuyo objetivo fue contribuir con el desarrollo de competencias disciplinares relacionadas con la producción textual en estudiantes del primer año del curso Expresión Oral y Escrita. Situados desde la alfabetización académica, se diseñó e implementó una investigación-acción cuyos resultados permiten evidenciar el impacto del trabajo con tutores pares en el desarrollo de dichas competencias, obteniendo significativos avances en la competencia discursiva y en el rendimiento global del curso.
This article presents the results of a project implemented in the Spanish teacher training program of the Universidad Católica Silva Henríquez (UCHS). The objective of the investigation was to contribute to the development of disciplinar competences related to text production in first year students from the Oral and Written Expression course. Based on the concept of academic literacy, this was an action-research, which results show the impact of working on mentioned competences with peer-tutors, allowing students to advance significantly in terms of discourse competence and in the course’s overall performance.
URI: http://hdl.handle.net/10553/114971
ISSN: 0718-1310
Source: Diálogos educativos [ISSN 0718-1310], n. 32, (2017)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (650,32 kB)
Show full item record

Page view(s)

108
checked on Sep 8, 2024

Download(s)

45
checked on Sep 8, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.