Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/114742
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Santana Quintana, María Del Pino | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-05-16T17:56:40Z | - |
dc.date.available | 2022-05-16T17:56:40Z | - |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2000-3560 | en_US |
dc.identifier.other | Scopus | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/114742 | - |
dc.description.abstract | Gaspar Noé, one of the most controversial directors in the current film industry, whom Paul B. Preciado includes in the so-called “post-porn nouvelle vague”, questions the dominant mode of sex representation in film by constructing images verging on pornography. In his provocative 3D film Love (2015), the French-Argentinian filmmaker makes use of the formal and narrative aesthetics of film language to innovatively shoot a transgressive sexuality that discards the visual conventions of traditional and hegemonic porn films in favour of an auteur-driven gaze. | en_US |
dc.description.abstract | Gaspar Noé, uno de los realizadores más controvertidos del panorama cinematográfico actual, a quien Paul B. Preciado incluye en la llamada "nouvelle vague post-porno", cuestiona el modelo establecido de representación del sexo en el cine construyendo imágenes que bordean la pornografía. En su polémico filme Love (2015), rodado en 3D, el director franco-argentino recurre a la estética formal y narrativa del lenguaje cinematográfico para filmar de forma creativa y libre de prejuicios una sexualidad abierta y transgresora que huye de las convenciones del discurso pornográfico tradicional y hegemónico, optando por una mirada autoral. | en_US |
dc.language | spa | en_US |
dc.relation.ispartof | Moderna Sprak | en_US |
dc.source | Moderna Sprak [ISSN 2000-3560], v. 115 (3), p. 142-153, (Enero 2021) | en_US |
dc.subject | 6203 Teoría, análisis y crítica de las bellas artes | en_US |
dc.subject | 620301 Cinematografía | en_US |
dc.subject | 6301 Sociología cultural | en_US |
dc.subject.other | Cinéma Du Corps | en_US |
dc.subject.other | Gaspar Noé | en_US |
dc.subject.other | Love | en_US |
dc.subject.other | New French Extremity | en_US |
dc.subject.other | Post-Pornography | en_US |
dc.subject.other | Postpornografía | en_US |
dc.subject.other | Nuevo Extremismo Francés | en_US |
dc.title | Disidencia porno en Love (2015) de Gaspar Noé | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/Article | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.scopus | 85129336973 | - |
dc.contributor.orcid | NO DATA | - |
dc.contributor.authorscopusid | 57468623900 | - |
dc.description.lastpage | 153 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | - |
dc.description.firstpage | 142 | en_US |
dc.relation.volume | 115 | en_US |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.date.coverdate | Enero 2021 | en_US |
dc.identifier.ulpgc | Sí | en_US |
dc.contributor.buulpgc | BU-HUM | en_US |
dc.description.sjr | 0,141 | |
dc.description.sjrq | Q3 | |
dc.description.ahci | AHCI | |
dc.description.scie | SCIE | |
dc.description.ssci | SSCI | |
dc.description.miaricds | 11,0 | |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
crisitem.author.dept | GIR Pensamiento, Creación y Representación en el ámbito de los Estudios Culturales | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-7430-0263 | - |
crisitem.author.parentorg | Departamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales | - |
crisitem.author.fullName | Santana Quintana, María Del Pino | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
203
checked on Mar 30, 2024
Download(s)
212
checked on Mar 30, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.