Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/112908
Título: Modernalia. A valuable source for the study of Early Modern History
Autores/as: Vega Gómez, Carlos
Hidalgo Fernández, Francisco
Romero González, Álvaro
Clasificación UNESCO: 630707 Tecnología y cambio social
5802 Organización y planificación de la educación
550404 Historia moderna
Palabras clave: Modernalia
Early Modern History
Didactics Sources
ITC
LKT, et al.
Fecha de publicación: 2021
Editor/a: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) 
Conferencia: VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2021) 
Resumen: Teaching through ITC has become one of the most necessary and essential resources for the development of basic skills in the classroom. The studies on the impact of these tools confirm that digital technology is an essential implement in the teaching–learning concept. In this context, Modernalia was born: a platform of didactic resources dedicated to the Early Modern Age. This website offers countless resources for the teaching of modern history at different educational levels with a rich nature of primary sources –texts, wills, or letters–, art and even videogames. In short, a variety of resources that advocate the learning of complex knowledge from simple cards to understand our past.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112908
ISBN: 978-84-09-35708-6
Fuente: Libro de Actas de las VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 18 y 19 de noviembre de 2021, p. 11-16
Colección:Actas de congresos
Adobe PDF (1,64 MB)
Vista completa

Visitas

62
actualizado el 03-jun-2023

Descargas

32
actualizado el 03-jun-2023

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.