Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/112908
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorVega Gómez, Carlosen_US
dc.contributor.authorHidalgo Fernández, Franciscoen_US
dc.contributor.authorRomero González, Álvaroen_US
dc.date.accessioned2021-12-10T17:53:30Z-
dc.date.available2021-12-10T17:53:30Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.isbn978-84-09-35708-6en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/112908-
dc.description.abstractTeaching through ITC has become one of the most necessary and essential resources for the development of basic skills in the classroom. The studies on the impact of these tools confirm that digital technology is an essential implement in the teaching–learning concept. In this context, Modernalia was born: a platform of didactic resources dedicated to the Early Modern Age. This website offers countless resources for the teaching of modern history at different educational levels with a rich nature of primary sources –texts, wills, or letters–, art and even videogames. In short, a variety of resources that advocate the learning of complex knowledge from simple cards to understand our past.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherUniversidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)en_US
dc.sourceLibro de Actas de las VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 18 y 19 de noviembre de 2021, p. 11-16en_US
dc.subject630707 Tecnología y cambio socialen_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject550404 Historia modernaen_US
dc.subject.otherModernaliaen_US
dc.subject.otherEarly Modern Historyen_US
dc.subject.otherDidactics Sourcesen_US
dc.subject.otherITCen_US
dc.subject.otherLKTen_US
dc.subject.otherEducationen_US
dc.subject.otherDigital Resourcesen_US
dc.titleModernalia. A valuable source for the study of Early Modern Historyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceobjecten_US
dc.typeConferenceObjecten_US
dc.relation.conferenceVIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2021)en_US
dc.description.lastpage16en_US
dc.description.firstpage11en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Actas de congresosen_US
dc.description.numberofpages6en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.event.eventsstartdate18-11-2021-
crisitem.event.eventsenddate19-11-2021-
Colección:Actas de congresos
Adobe PDF (1,64 MB)
Vista resumida

Visitas

62
actualizado el 03-jun-2023

Descargas

32
actualizado el 03-jun-2023

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.