Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/112756
Title: Don Quijote navega de nuevo: percepciones de una web desde la metodología del EAS
Other Titles: Don Quijote navigates again: perceptions of a website from the SLE methodology
Authors: Suárez Robaina, Juana Rosa 
Nuez García, Cristóbal L.
UNESCO Clasification: 5802 Organización y planificación de la educación
570107 Lengua y literatura
5801 Teoría y métodos educativos
Keywords: Quijote y TIC
EAS
Formación del profesorado
Página web
Quijote and ICT, et al
Issue Date: 2021
Journal: Ogigia-Revista Electronica De Estudios Hispanicos 
Abstract: Esta investigación explora el potencial pedagógico y motivacional de El Ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha con el apoyo de las TIC. Pone el foco en analizar las percepciones del uso de un Recurso Educativo en Abierto, una web de diseño propio, en un universo heterogéneo de usuarios. Emulando las tres salidas quijotescas, se recogen las percepciones en tres grupos de interés: profesorado en formación, expertos docentes en activo y alumnado preuniversitario, en una suerte de trazabilidad educativa sobre el REA. Metodológicamente la investigación se contextualiza en un Episodio de Aprendizaje situado (EAS) al fusionar el tratamiento didáctico del relato cervantino y las TIC.
This research explores the pedagogical and motivational potential of Don Quixote with the support of ICT. It focuses on analyzing the perceptions of the use of a webpage of our own design in differentiated recipients. Emulating the three quixotic outputs, the evaluations are collected in three interest groups: teachers in training, teaching professionals and students, in an educational line on the designed resource. Methodologically, the study is inspired by the perspective of SLE (Situated Learning Episodes) by merging the didactic treatment of the masterpiece of world literature with the use of information and communication technologies.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112756
ISSN: 1887-3731
DOI: 10.24197/ogigia.30.2021.89-125
Source: Ogigia-Revista Electrónica De Estudios Hispánicos [1887-3731], nº 30, p. 89-125
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (918,66 kB)
Show full item record

Page view(s)

127
checked on Jan 6, 2024

Download(s)

56
checked on Jan 6, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.