Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/10230
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCasas de Santiago, Mercedesen_US
dc.date.accessioned2013-06-13T05:00:19Z-
dc.date.accessioned2018-04-25T13:48:31Z-
dc.date.available2013-06-13T05:00:19Z-
dc.date.available2018-04-25T13:48:31Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/10230-
dc.description.abstractEste trabajo estudia la representación de África en los libros de texto de Ciencias Sociales de Secundaria publicados en España entre 2007 y 2010. Se trata de analizar qué imagen-idea de «los otros» se transmite a través de los discursos verbal y visual. Así, observamos que ambos ofrecen una visión uniforme, sesgada y negativa. Por ello, es necesario hacer presente en los centros de Secundaria una nueva visión de África. Nuestro trabajo recoge aquellos proyectos didácticos que se desarrollan en este sentido y aporta propuestas para mejorar la docencia de este continente.en_US
dc.description.abstractThis paper researches how Africa is depicted in Social Science High School textbooks published in Spain from 2007 to 2010. It seeks to analyze what kind of image -idea of “the other” is transmitted through visual and linguistic discourses. Thus, we observe how both elements show a uniform, biased and negative view. Therefore, we must promote a new view of Africa in secondary education schools. To this end, our paper includes didactic projects that are being developed and we provide proposals to improve the teaching and learning methods with regards to Africa.en_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEl Guiniguadaen_US
dc.sourceEl Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984 [ISSN 0213-0610], n. 20, 2011, p. 41-70en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherÁfricaen_US
dc.subject.otherLibros de textoen_US
dc.subject.otherImágenesen_US
dc.subject.otherDidácticaen_US
dc.subject.otherCiencias socialesen_US
dc.titleLa imagen modela la imagen: África a través de los libros de texto de Secundariaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet235347-
dc.identifier.crisid--
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.external--
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.20, 2011 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (572,6 kB)
Show simple item record

Page view(s)

89
checked on Mar 9, 2024

Download(s)

560
checked on Mar 9, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.